UYANIŞLAR AWAKENİNGS 1990

 SİNEMA GÜNLÜĞÜ 106. FİLM

UYANIŞLAR AWAKENİNGS 1990 


Bu filmi defalarca izledim. Oyuncularını sevdiğim için. 

Gerçek bir hikayeden esinlenilmiş. Konusu da çok etkileyici.

Film önü ve film arkası programında çok güzel tahlilleri de var. Hala izlemeyen varsa kesinlikle tavsiyemdir.


Bir de bir Rilke şiiri var ki, dehşet verici

panter
(jardin des plantes'da, paris)

gözleri parmaklıkların geçişinden
öyle yorgun bakmaya dermansız;
sanki binlerce parmaklık demirden,
ve arkasında yitik dünya apansız.

vakur salınır zarif zorlu adımlar,
en dar alanda dolanıp duran,
ortada sanki bir güç dansı var;
vurgun yemiş bir irade, doğadan

bazen kalkar perde göz bebeğinden
yavaşça – derken bir resim dalar derin;
gider peyderpey sakin diri bedeninden –
ve sona erer ömrü kalbinde resmin.

Türkçesi: ali osman öztürk


4 yorum:

  1. Filmi duymamıştım. Listeme aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben bu filmi çok sevmiştim. Robin Williams'ın da intiharı üzmüştü beni. Her filmi insana bir şeyler katan cinstendi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. psikolojik bir rahatsızlığı varmış sanırım toprağı bol olsun ben de üzülmüştüm demek ki sadece ün para şöhret kişisel gelişim önerilerine paralel filmlerin başrolü olmak yetmiyor hayatta kalmak için ...

      Sil

Hayattaki yerini arayıp bulamayanlara samimi bir yol arkadaşı: Çam Ağacının Gölgesinde

  Elif Arslan  Ah şu merak yok mu şu merak? Sayfaları arka arkaya çevirip başladığımız kitabı bir çırpıda bitirmemizi sağlar. İşte böyle b...