Bir Niyet Bir Diyet

Niyeti bozdum, tabi diyeti de. Vicdan azabı duyuyorum şimdi ama iş işten geçti. Yarın doktorum aradığında ne diyeceğim bilmiyorum. Belki aramaz hem bayramda mesai yapacak değil ya! 

Zaten pilav üstü dönere de hayır denmez. Hem ne kadar zaman oldu ağzıma sürmeyeli, düşüneyim bakayım, neredeyse bir aydır pilav yememiştim. Zaten birkaç kaşık yedim çok değil hem üzerine soda da içtim eritir. Bizim bey yemekten sonra soda içince üzerine bir porsiyon daha yiyor. Hiç de kilo almıyor. Hep söylerim dünya adil bir yer değil işte, adalet olsa canımızı yiyenler yediklerimizi de eritirdi değil mi? Ama nerde bir gamsız var midesi sırtında. 


Olmuyor işte, dünyanın her yerinde bir başka savaş veriliyor. Bazen yaşamak bazen yaşatmak için. Bir sürü önemli şey oluyor. Bir pilavın lafı mı olur? 

Hem bütün hafta uymuştum diyet listeme, yürümüştüm, erkenden yatıp erkenden kalkmıştım bile. Bir öğün kaçırdım diye başarısız mı sayılacağım? 

Yılların emeği var üzerimde! Bu birikim kolay elde edilmiyor. Kaç hayal kırıklığından yapılıyor bir mutsuzluk pastası? Yeri gelir boğazda kalır fındığı fıstığı. Bıçak olup keser o karamelleşmiş şeker pancarları. Sanki cam kırığıdır, elinle toplasan elin kanar, yürekte kalsa durmadan batar. İçsel bir seyahate çıkarsan işler daha da sarpa sarar. Her acının tatlısı başkadır hem. Aşk kırığını mesela en güzel çikolatalı vişneli bir pasta paklar. Sünger gibi bir pandispanya her yarayı sarar. Yiyeni ak pak yumuşacık yapar. Gücün kuvvetin yerine gelir bir süre, o da yeter kalbe. Sonra salla dersin dertleri, kuşlarla beraber göğe. Ne de olsa hayat kısa kuşlar uçuyor. Ama doktor işi mühim. Ben ettim sen etme, öncem de bu sonram da derim, bir şans daha isterim. Verir mi? Verir bence. Ama kırk katır mı kırk satır mı der yeni listesiyle, nazikçe.

Handan Kılıç

28/10/2021

2 yorum:

  1. Üzülmeyin lütfen, bazen de kendimizi şımartmak gerekir Handan Hanım:)

    YanıtlaSil
  2. Çok sağolun üzülmedim zaten yazdıklarım işin espirisi ☺️ HAyat kısa kuşlar uçuyor dönerli pilav şahane havalar güzel ☺️ Cadılar bayramı da geldi daha ne ister insan mübarek olsun şimdiden :) ilgi alaka ve yorumunuz için ayrıca teşekkürler

    YanıtlaSil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...