İŞE YARAR BİR ŞEY 2017

SİNEMA GÜNLÜĞÜ 101. FİLM


    "İyi bir kitap ve kaliteli bir film bittiğinde bizi kendimizle baş başa bırakır. 

Hayat, herkesi farklı sorularla sınadığından cevaplar herkese göre değişecek şekilde çoktan seçmelidir. Bu nedenle bize hazır cevaplar veren kitaplar ya da filmler değil bize kendimizle konuşup yüzleşecek cesareti verecek olanlar önemlidir. "

diye başladığım yazımın devamını yazı-yorum sitesinin sayfasında ücretsiz indirme şansı sunan PDF dergilerden 23. sayıya tıklayarak
ulaşabilirsiniz.













Hele filmin sonunda okunan şiir tam bir altın vuruş, enfes satırların şairi öyle güzel anlatmış ki, insanın etkisinde kalmaması mümkün değil.




"Baktım rüzgârsın sen
baktım çamaşır ipini zorluyorsun

hepimizin derdi güzel yaşlanmak sevgilim

baktım bir kitabın sayfalarını çeviriyorsun
ayağına terlik giy
bildiğimiz şeylerin taşında yalın ayak geziyorsun
biz satranç oyuncusuyuz sevgilim
inanıyoruz ceketlere düğmelere
üzerimizde kara bir leke biz satranç oyuncusuyuz
işte yitirdik bütün taşlarımızı darmadağınık oyun tahtası
inanmıyoruz takvimleri savurarak gelen geleceğe
uykumuzu bölüyor buradan çocukluğumuza kadar
bir tek şâhımız duruyor sevgilim o da evli iki çocuk babası kelimeler önümüze çıkıyor sevgilim
hemen o cumartesi buluyoruz hemen o pazar
buradan çocukluğumuza kadar bir telaş içi boş kuşları kovalıyoruz ve bir sebep arıyoruz herkese küsmek için
ama hep yıkıldığımız yeter sevgilim biraz da kekik toplayalım
yaşamak çukur yerlere doluyor diyorlar bu yüzden yıkıntıya dönüşse de yaşıyormuş insan kıymetini bilmediğimiz şeyler var
düşünelim: başka günlerin sokağı daha neşeli
yaşamak bir at gibi huysuzlanıyor kapımızda sevgilim geçen günlere üzüldük tamam yola düşelim düşünelim: başka günlerin duvarı daha sağlam
ama baktım sen rüzgârsın sevgilim
başka evlerin kadınları erkekleri tam bir kahraman tül perdeler uçuşurken başka evlerin pencerelerinde bizi bir kitabın sayfaları arasında kurutuyor zaman
Bir Kitabın Sayfaları, Barış Bıçakçı
kitapları bir başından bir sonundan okuyorsun başucunda bir bardak su beni başucumda bir bardak su gibi avutuyorsun"


İzlemek isteyenler Başak Köklükaya'nın harika yorumu ile buraya bir video ekliyorum.




İyi seyirler.  


4 yorum:

  1. "İyi bir kitap ve kaliteli bir film bittiğinde bizi kendimizle baş başa bırakır." Ne güzel bir cümle bayıldım ve Başak Köklükaya'nın seslendirdiği videoda, şiir de harika çok iyi geldi bana🤗Çok teşekkürler paylaşım için 👍 Derginizide inceledim bu arada, kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim şiire ben de bayıldım
      dergimiz güzeldir tüm sayılar ücretsiz indirime açıldı ilginize göre özel sayıları indirebilirsiniz iyi okumalar yorum yazma zarafetiniz için ayrıca teşekkürler

      Sil
  2. "Sarı çiçeği bir daha göremeyeceksin.."
    Sanırım bu cümle hepimiz için, hayata bakış açımızı sorgulamak ve zihnimizde netlik ayarını yeniden yapmak hususunda önemli bir pecere açıyor. Ve iç sesin hayatı ve insanı kuşatan ağırlığı..
    Dergiyi indiremedim. Koruma proğramı müsade etmedi. Yarın tekrar bakacağım.
    Film çok güzeldi, çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes indirebildi tekrar deneyin derim
      Teşekkür ederim yorum için 🍀

      Sil

Hayattaki yerini arayıp bulamayanlara samimi bir yol arkadaşı: Çam Ağacının Gölgesinde

  Elif Arslan  Ah şu merak yok mu şu merak? Sayfaları arka arkaya çevirip başladığımız kitabı bir çırpıda bitirmemizi sağlar. İşte böyle b...