NETFLİX'TEN FİLM ÖNERİLERİ 2

Bu gün biraz da Türk sinemasından filmler paylaşayım dedim. Hayat bu ara yine yorucu, ondan çerezlik filmlerden bahsedelim. Bu tarz filmleri ben yanında bir şey yaparak izliyorum. Yemeklik ayıklarken, kışlık hazırlarken falan, alt yazı da olmayınca...  17 filme dair kısa notları aşağıda bulabilirsiniz.   

SİNEMA GÜNLÜĞÜ 

218. FİLM : SOFRA SIRLARI



Farklı, gergin bence başarılı bir absürt filmdi. Kocasını ortadan kaldıran bir kadın mı var, her şey kadının kafasının içinde mi yaşanıyor belli olmasa da izlemesi tavsiye edilir. 

219.FİLM: İÇİMDEKİ SES

Eğlenceli bir filmdi. Olmayacak bir aşk yaşayan, sevildiğine bir türlü inanamayan, inanınca da hareketlerini sevmediği babasına dönüşen bir adamın hikayesi. 








220.FİLM: ELTİLERİN SAVAŞI

Bazı filmler sanatsal değerini gerçeğin içe işleyen acısını perdeye olduğu gibi yansıttığında alır. Adı festival filmi olur. Ama hayatın bir de absürt yanı vardır ki, o da komedi filmlerinin payına düşer. Hayatın rutini içine sıkışmışlık yerine rutindeki inatlara odaklanır. Bu film de öyle. Elti, görümce, kayınvalide diye gerçekler var hayatın içinde ve en iyi ailelerde bile tatlı rekabetler yaşanır. İşte o film serisinden bir yapım. Kafa dağıtmak için izlenebilir.

221. FİLM: BAYİ TOPLANTISI

Kafa dağıtmalık bir film daha. Doğu Demirkolu sevdiğim için seyrettim ama BKM, Güldür güldür tarzı bir yapım olarak kaldığını da düşünüyorum. 

222.FİLM: CİNAYET SÜSÜ    

Defterime tek satır yazmışım: Çok saçma:))

223.FİLM: BİZ BÖYLEYİZ

Bu da çok çok saçma idi. Ne anlattığı da belli olmayan garip bir filmdi. Oyuncuların güzel ve yakışıklı olması dışında bir şey söyleyemeceğim.

224.FİLM: YARINA TEK BİLET

Bu da bir trende geçen hikayelerden, fazla zorlama bir senaryoydu bence. Bu kadar tesadüf hayatta bir araya gelmez. Eski sevgililerinin düğününe giden iki kişi aynı kompartımana denk geliyor ve tabi ki bir gecede aşık oluyor:))     

225. FİLM: AŞK UYKUSU

Saplantılı bir aşkı ile evlenen kadın işi bırakır ve olaylar gelişir. Mehmet Coşkundeniz yazmış, oynamış. Basit eğlencelik bir filmdi, son kısımda toparladı. 

226-227. FİLM: YOK ARTIK 1-2 

BKM yapımı ve Güldür Güldür formatında, aynı oyuncularla parça parodilerden oluşuyor, film demek çok iddialı.

228. FİLM: CİNGÖZ RECAİ

İyi bir eserden uyarlama, benim tek jönüm Kenan İmirzalıoğlu oynuyor ama bir türlü içine giremedim filmin. Belki seyrettiğim vakit modum uygun değildi ama yeniden izlemeye de vaktim olmadı. 

229. FİLM: AŞK DOKTORU

Çok uzun zaman oldu, güzeldi diye not almışım. Eğlencelik kategorisinden.

230. FİLM: BU İŞTE BİR YALNIZLIK VAR

Edebiyatı bırakan kendini sadece müziğe veren Tuna Kiremitçi'nin aynı adlı kitabından uyarlanan film İclal Aydın ile aşkının başladığı, evliliğe gittiği dönemleri anlattığı söylenen film izlenebilir. Tuna Kiremitçi her zaman romantiktir, iyi şarkılar yapar ve söyler, bütün kitaplarının ismi çok zekice ve çarpıcıdır. 

231.FİLM: KAPI

Kadir İnanır'ın oynadığı, Mardin'de yaşayıp azınlık olduğu için, gördüğü dışlanma sonucu ülkeden ayrılıp Almanya'ya giden bir ailenin hikayesi anlatılıyor. Çok yavaş olsa da konulu bir film, oyuncular da iyi.

232.FİLM: TAMAM MIYIZ?

Bir Çağan Irmak filmi. Dışlanan özürlü bir gencin hayata bağlanma öyküsü. Güzeldi, yaralayıcı, anlayışa davet edici.

233.FİLM:GECE 2014

Nurgül Yeşilçay filmi. çok sıkıcı geldi ama belki de üst üste 3 Yeşilçay filmi seyrettiğim içindir birbirine çok benziyordu. İzmir Basmane'de pavyonda çalışan hayat kadını rolünde. Aynı roller yazılmış gibiydi. Oyunculuklar iyi ama senaryolar sıkıntılıydı.

234.FİLM:VİCDAN 2008

 Nurgül Yeşilçay filmi. "Vicdan, Erden Kıral'ın yönettiği ve Nurgül Yeşilçay Murat Han ile Tülin Özen’in oynadığı 10 Ekim 2008'de vizyona giren Türk drama filmi. 45. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde "En İyi Kurgu", "En İyi Görüntü Yönetmeni" ve "En İyi Kadın Oyuncu" ödüllerini kazandı".yazıyor hakkında ama aynı Gece gibi İzmir Basmane'de pavyonda çalışan hayat kadını rolünde görüyoruz Nurgül Yeşilçay'ı. Dram diyelim geçelim.

235.FİLM: YAŞAMIN KIYISINDA 

Bir üniversite öğrencisi örgüt üyeliği ile suçlanınca ülke dışına çıkar. Almanya'ya yerleşmeye çalışır ama uyum sağlamakta zorlanır. Döner ve ölür.  Dram isteyenler için uygundur.

3 yorum:

  1. Cingöz Recai'yi becerememişlerdi. BKM bir nevi tekel şu anda ve vasat işlerin merkezi. Aynı ekip aynı senaryolar bla bla. Üstelik senaryolar da hollywood çakması genelde.
    Türk sinemasının temel sorunu bu, kopya, özenti veköpük senaryolar.
    Bir de gerçek oyuncular için büyük bir dert olan "rol yapışması" diye bir şey var. Bir tip, bir rol tuttu mu sürekli aynını oynatıyorlar. bir olur, iki olur ama sürekli olunca artık oyuncu değil kukla gibi bir şey oluyor gözümde. Doğu Demirkol'u da sevmiyom, belirteyim bi daha. Belirttikçe iyi hissediyorum kendimi :ppp
    Bu arşivi silme sakın, buraya güveniyorum izleme listesi oluşturmak için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinin tamamına katılıyorum silmem silmem ben burayı kendim arşiv olarak yazıyorum zaten:)

      Sil
  2. 🤣 İyi seyirler o zaman ben teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...