PARFUME 2018

SİNEMA GÜNLÜĞÜ 118



"Patrick Süskind’in aynı adlı çok satan romanından uyarlanan ve 18. yüzyıl Fransa’sında geçen romanı Perfume, insanüstü bir koku yetisine sahip olan ve ürettiği parfümler sayesinde insanları manipüle edebilen bir seri katili takip ediyor. 

Dizi uyarlaması ise hikayeyi günümüze taşımış ve koku sayesinde insanların zihnini manipüle eden katil figürünü devam ettirmiş. Dizi konu olarak, genç bir profil uzmanının son derece vahşi cinayetleri araştırma sürecini işliyor.





Almanya yapımı dizinin yönetmen koltuğu Philipp Kadelbach’a emanet edilirken başrollerde August Diehl, Ken Duken, Friederike Becht, Susanne Wuest, Marc Hosemann, Natalia Belitski, Trystan Pütter ve Wotan Wilke Möhring gibi isimler yer aldı. Dizinin prodüksiyonu Resident Evil, Downfall ve The Mortal Instruments: City of Bones gibi filmlere imzasını atan Alman şirketi tarafından yürütülmüş. 



Ünlü roman 2006’da Tom Tykwer tarafından beyazperdeye de uyarlanmış; ülkemizde Koku: Bir Katilin Hikayesi adıyla gösterime giren filmin başrollerini Ben Whishaw ve Dustin Hoffman paylaşmış."

Kaynak: Geniş bilgi için linki tıklayınız:

Yorumum:   Genelde kitap uyarlaması dizileri tercih ediyorum. Koku duyusu önceyi ve sonrayı anlatır. Zamana yayılır. Görme, duyma anda olur koku ise önceye ve sonraya sızar diyor. Bu da merak ettiriyor. İzlerken gerim gerim gerildim:) Filmi de izlemiştim çok eskiden, sanırım gerilim filmi izlememeye karar verdiğim filmlerdendi. 

Dizi de ilginç, tarz olarak sert, insanı gerçekten geren ama merak uyandırıcı, sonu sürprizli bir diziydi. meraklılarına tavsiye olunur. 



10 yorum:

  1. Keşke film olsaydı. Böyle tarz filmleri severim. Maalesef dizi izlemeye vaktim yok.😒

    YanıtlaSil
  2. Bunu izledim.,ürperticiydi. Katil de hiç beklemediğim biri cikti:)

    YanıtlaSil
  3. Aslında epey oldu izleyeli defter notlarımı aynı hızla geçiremiyorum bloğa hatırladığım ürperdiğim ama iyi oluyor bitince 😬

    YanıtlaSil
  4. Bence ilginç kitabı okumadım tabi :)

    YanıtlaSil
  5. korktum ben filmindeee, kitabında korkmadıydım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de, demek kitabını okumalı şimdi de stranger a başladım bırakamıyor ama korkuyorum da 🤣

      Sil
    2. the stranger mı, çok heycanlı dizi, şehre bir kadın geliyor, onu diyon herhalde, korku değil o, bir de killing eve ve the world of married öğütlerim, çok heycanlııı :)

      Sil
    3. Evet heyecandan kalp ritmim değişti 😉

      Sil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...