DÜMDÜZ SORULAR, DÜMDÜZ MİM

Merhaba 


Edischar Mime davet etmiş, iyi etmiş. 


"Dümdüz sorular" ile "dümdüz bir mim!" demiş. Yine önerilerinizi, tavsiyelerinizi bekliyorum, diye eklemiş.

Hadi başlayalım!

-3 tane film önersen hangilerini önerirsin?

Bu konuda film önerileri, sinema yazıları diye kocaman etiketlerim var sayfa başında bunlara da tıklayıp öğrenebilirsiniz. Ama illa üç tane derseniz onların da linkleri şöyle 






-3 tane kitap önersen hangilerini önerirsin?





-3 tane dizi önersen hangilerini önerirsin?


The and od f...ing world, Netflix


Unbelievable, Netflix

Babil 

-3 tane şarkı önersen hangilerini önerirsin?


Zülfü Livaneli, Kardeşin Duymaz



Susarlar Sesini Boğmak İsterler

Yarımdır Kırıktır Sırça Yüreğim
Çığlık Çığlığa Yar Geceler
Kardeşin Duymaz Eloğlu Duyar


Çoğalır Engeller Yürür Gidersin
Yüreğin Taşır Götürür Seni
Nice Selden Sonra Kumdan Öteden
Kardeşin Duymaz Eloğlu Duyar


Yıkılma Bunları Gördüğün Zaman
Umudu Kesip De İncinme Sakın
Aç Yüreğini Bir Merhabaya
Kardeşin Duymaz Eloğlu Duyar



Cem Adrianın tüm şarkıları ama özellikle şu ikisi:




Bir istiridyenin kıymetli incisini sakladığı gibi, saklarım seni
Bir bahar dalının narin tomurcuklarını sakındığı gibi, korurum seni
Çok derin derin
Derin derin derin derin derinlerimde, ellerin
Bir armağan gibi, Tanrı'dan bana
Kış güneşinde altın kirpiklerin
Ben seni çok sevdim
Ben seni çok sevdim
Belki zordur anlaması sessizliğimden
Ben seni çok sevdim
Ben seni çok sevdim
Sen oku kelimeleri gözlerimden
Ben seni çok sevdim
Ben seni çok sevdim
Belki zordur anlaması sessizliğimden
Ben seni çok sevdim
Ben seni çok sevdim
Sen oku kelimeleri gözlerimden
Ben seni çok sevdim
Belki zordur anlaması sessizliğimden
Ben seni çok sevdim
Çok sevdim
Çok derin derin
Derin derin derin derin derinlerimde, ellerin
Bir armağan gibi, Tanrı'dan bana
Kış güneşinde altın kirpiklerin


Ben seni tanırım
Tanırım o siyah beyaz yağmurlardan
Bir küçük buluttan
Düşerken öpersin beni yanağımdan
Ben seni duyarım
Duyarım o aydınlık sabahlardan
Bir çocuk getirir seni
Dinlerim o özlediğim şarkılardan
Biz senle
Aynı toprakta yetişen
Ayrı dallarda yeşeren
Aynı rüzgarda devrilen çiçekler gibiyiz
Biz senle
Aynı yağmurdan dökülen
Ayrı dağlardan süzülen
Aynı denizde can veren nehirler gibiyiz
Biz senle
Aynı toprakta yetişen
Ayrı dallarda yeşeren
Aynı rüzgarda devrilen çiçekler gibiyiz
Biz senle
Aynı yağmurdan dökülen
Ayrı dağlardan süzülen
Aynı denizde can veren nehirler gibiyiz
Biz senle ayrı yerlerde
Aynı hayale kapılmış
Aynı ormanda kaybolmuş çocuklar
Biz senle
Aynı yerinden vurulmuş
Aynı yerinden kanayan
Aynı yerinden acıyan
Aşıklar gibiyiz
Ben seni koklarım
Koklarım


-Bugüne kadar gittiğin en güzel mekanlardan bir veya birkaç tane önerir misin?



Bu ülkede güzel mekanlar sıkça değişiyor. Kapanıyor kafeler. Onun için açık alanlardan eklemek istiyorum. Gülhane Parkı çay bahçeleri(İstanbul), Bostanlı Sahili(İzmir), Botanik Park (Ankara) 


-1 tane youtube kanalı önerir misin?

Akın Altan , sesli kitap okumada üstüne yok. Şiir için ise aynı fikirde değilim. Şiiri daha naif, buğulu sesler olmalı.Ben şiir için de bir kaç öneride bulunacağım.

Eser Gökay, Ahlar Ağacı Eser Gökay ne okusa şahane okur. 

Orhan Haşim Elmalı, son zamanlarda en çok beğendiğim isimlerden. 

O buğulu sesi ve harika yorumu ile benim de bir yazımı seslendirmişti.  

Bir de blogcu arkadaşımız Kahve Telvesinin şu yazısını. Buradaki duman fotoğrafı da benim objektifimden:)) 

 -1 tane instagram kanalı önerir misin?

Yemek tarifleri ve mekan önerileri için aynı zamanda Edebiyat Doktoru olan canım arkadaşımın kanalını önereceğim. Egeden tarifler 

Buraya kendi insatgram hesaplarımı da ekleyeyim:

Kitap, film önerileri, gezi fotoğrafları için: Hayat yaziyor

Yemek görselleri, manzara resimleri için: Ye-sev-gez İzmir

Çiçek fotoğrafları için: Yine mi güzeliz biz 


Bu mimi okuyan herkesi davet ediyorum. Paylaştıkça güzelleşir dünya. Haydi buyurun...








10 yorum:

  1. Sürekli yaz lütfenn :) Ellerine sağlık, mime katılman beni çok mutlu etti.. Önerilerine bakacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de yapıyorum , davetin için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Güzel mimmiş. Fırsat bulursam yaparım. Tavsiyelere bakacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol, tavsiyeler çok ama blog içi ile sınırlı kaldım

      Sil
  4. Ben de bugün yapabildim. teşekkürler davetin için :)

    YanıtlaSil

Baby Reindeer Dizisi Üzerine Değerlendirmeler

  Afişiyle dikkatimi çeken bu diziyi, edebi zevklerine güvendiğim bir kaç arkadaşımın hikayesinde "çok etkileyici, bitince iki gün kend...