Uçurtmayı Vurmasınlar

 Hadi uçurtma olalım diyorum koşsun diye yeniden

(Hasibe Özdemir/ Bu kardan adam olmaz)


"Hadi uçurtma olalım diyorum koşsun diye yeniden" Hiç ses çıkarmıyor, ısrar ediyorum. 


Koşmalara, uçmalara inanmıyorum artık diyor. Nasılsa düşürecekler, uçurtmaları vurmaktan vazgeçmediler, vazgeçmeyecekler. 


Çabalamak istemiyorum artık hiç bir şey için. Olacak olan bekletmez derler ya olmayacaklardır hep beklediklerimiz. 

Burada kalacağım, odamda, dışarı da çıkmak istemiyorum artık. Üşüyorum; sarıp sarmalayan yorganın içine girsem sıcacık, belki akşam olur oradan sabaha durur. Bir gün daha uçurtmam yatakta korunur rüzgardan, çamurdan, insan suretli canavarlardan...


“Hani herkes arkadaş oyunlar sürerken” diyordu ya Sezen Aksu eskiden çok eskiden diye başlayıp, oralarda dolaşmak istiyorum...


Murathan Mungan diyor aslında, hatta şöylece dokunuyor yüreğe;


“Hani erken inerdi karanlık

Hani yağmur yağardı inceden

Hani okuldan, işten dönerken

Işıklar yanardı evlerde

Hani ay herkese gülümserken

Mevsimler kimseyi dinlemezken

Hani çocuklar gibi zaman nedir bilmezken

Hani herkes arkadaş

Hani oyunlar sürerken

Hani çerçeveler boş

Hani körkütük sarhoş gençliğimizden

Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken

Eskidendi, eskidendi, çok eskiden

Şimdi ay usul, yıldızlar eski

Hatıralar gökyüzü gibi

Gitmiyor üzerimizden

Geçen geçti

Geçen geçti

Hadi geceyi söndür kalbim

Şimdi uykusuzluk vakti

Gençlik de geceler gibi eskidendi

Hani herkes arkadaş

Hani oyunlar sürerken

Hani çerçeveler boş

Hani körkütük sarhoş gençliğimizden

Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken

Eskidendi, eskidendi, çok eskiden

Hani herkes arkadaş

Hani oyunlar sürerken

Kimse bize ihanet etmemiş

Biz kimseyi aldatmamışken

Hani biz kimseye küsmemiş

Hani hiç kimse ölmemişken

Hani herkes arkadaş

Hani oyunlar sürerken

Hani çerçeveler boş

Hani körkütük sarhoş gençliğimizden

Hani şarkılar bizi henüz bu kadar incitmezken

Eskidendi, eskidendi, ah eskiden”


İşte o vakitler eskiden çok eskiden uçurtmalara da inanırdım, uçmalara da ama şimdi çok uzaktayım çok uzakta, derin bir kuyuda.


Handan Kılıç

16/2/2021


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...