NADAS






Nadasa bıraktılar beni; hava alıyorum şimdi; zenginleşiyorum.


O boşluk hissi ne kadar güzel


Bir şeyi büyütmek, bakıp beslemek, doğurmak zorunda değilim. Sadece kendim varım, kendim için içiyorum yağmurları, kendim için çekiyorum içime mis gibi havayı.


Tamamen boş da değilim elbete; benimle beslenenler, beni ev belleyenler var. İçimde yuva yapmış nice hayvan, bekleyen değerli mineraller, hatta derinlerimde madenler var. Çok ileri gidersem ateş de içimde ama ben şimdi sadece onunla beraberim; mavi gökler. Gözlerimi ona dikiyorum, ne verirse kabulüm, nelerle beslerse beni, nasıl süslerse gece mi hepsi kabulüm dür.


İçimde bir coşku var yalnızlığıma, kimsesizliğime rağmen iyiyim.


Geleceğe hazırlanmak... Daha güzeli var mı?


Yeni heyecanlar için beklemekle geçiyor günlerim: Acaba bağrımdan ne fışkıracak, neleri doğuracağım?


Köşede duran ağaçlarım var, onlarla ara sıra selamlaşıyorum ama çok da muhatap değilim. Madem bu yıl benim senem, madem izole olmalıyım herkesten, öyleyse yıldızları, yeni ayı izlerim, her gece rüzgârın okşadığı, dolunun ara sıra sertleşen o taşlarını da göğsümde yumuşatır, "Hayır, erimek, yok olmak istemiyorum" diye tükenişine üzülen o tanecikleri de teselli ederim. Sonra tüm gücümle sarılıp hücrelerime sızışını hissederim.


Güneşle de aram iyi; bazen kızıp çatır çatır çatlatmıyor değil beni ama bir döngünün parçalarıyız biz. Onunla varım, o da benimle güzel. İçime aldığım her şeyi sakinleştiririm, sarar sarmalar, kaygısız bir uyku çekmesini sağlarım. Dinlenince, başını kaldırıp göğe uzatma zamanı gelince yavaşça çekilirim önünden. Toprağım ben, anayım. Hem her şeyim hem hiçliği bilen, geçişe köprü, döngüye katkıyım.


Şimdi nadasla şen olmaktayım.


Handan Kılıç


11/4/2020









12 yorum:

  1. Tebrik ederim, çok beğendim bir yazınızı. Ra

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler üstadım, sizin beğenileriniz tebrikleriniz çok onur verici

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. oh sen de iyi ki geldin :)) teşekkür ederim geçtiğin yerde iz bırakıp selam ettiğin için :)

      Sil
  4. Okudukça okuyasım geliyor.Yazmaktan bıkmayın.Nadas verimliliğinizi dahada arttıracak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah, çok teşekkür ederim ne güzel sizin gibi heyecanla okuyan insanlara rastlamak...Kırılan umutlarımı çiçeklendiriyor. Çok teşekkür ederim, geçtiğiniz yerleri sularcasına yorumlar bıraktığınız için...

      Sil
  5. İçimde çiçekler açtııı 🌸

    YanıtlaSil
  6. yalnızlıkla mutlu olmak, onunla beraber bi şeyler öğrenmek ihtiyacımız olan bu belki de. biraz içe dönmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu cep telefonlarından sonra kesinlikle içe dönüşe ihtiyaç var ama zor da

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...