BU GÜN ASLINDA DÜNDÜ 1993

Bu Şubat ayı da pek kısa deyip, oysa üç gün eksik önündeki ve ardındaki aydan deyip yine kendimi film izlemeye verdim. Bir ay sadece okuyor, birinde sadece izliyor, birinde izlediklerimi buraya yazıyor, fırsat bulduğum aralarda öykü yazmaya çalışıyorum. 





Çok beğendiğim, üzerine epey düşündüğüm filmleri SİNEMA YAZILARI etiketinin altında (web görünümünde yukarıdaki kategorilerde ve sağdaki sütunda etiketler bölümünde var) yazıyorum. Daha kısa yazılar, tavsiyeler için FİLM ÖNERİLERİ etiketi ve kategorisini kullanıyorum.  Bu sefer yine bu öneriler etiketine dahil olacak şekilde kısa kısa bir kaç filmden bahsetmek istiyorum. Sonuçta her zaman uzun uzun düşünülecek filmler izlemek mümkün değil. Arada çerezler ya da duygusunun içine giremediğim filmler oluyor. Onları da böyle topluca tek başlık altında yazıyorum. 

Gelelim şimdi filmlere: Spoiler içerir -


SİNEMA GÜNLÜĞÜ 94.FİLM  BU GÜN ASLINDA DÜNDÜ 


Bu filmin senaryosu tüm zamanların en iyi 27. senaryosu seçilmiş.Kibirli bir adam olan hava durumu spikerinin tekrar tekrar aynı güne uyandığı , sonunda normale dönebilmek için yanlışlarını anladığı film son derece yavaş. 1993 yapımı olduğundan genç izleyicinin sabredebileceğini sanmıyorum.  

SİNEMA GÜNLÜĞÜ 95.FİLM  

RÜZGAR GİBİ SÜRÜKLEYECEK 1999

Ünlü İranlı Yönetmen Abbas Kiarostami'nin filmi tam olarak bitmeyen bir bekleyişin öyküsü. Arada şiirlerin de okunduğu film son derece sembolik anlamlar içeren, bunları okuyabilecek festivalseverler tarafından çözümlenebilecek bir yapım. Nuri Bilge Ceylan'ın kelimeleri çok da kullanmadığı, şiirsel perspektiflerle o sıkıntıyı iliklerinizde hissettiren Mayıs Sıkıntısı gibi geldi bana. Zorlayıcı. Meraklısı izleyebilir.



2 yorum:

  1. Sanki izledim gibi bu filmi ama hatırlamıyorum. Neyse yeniden izleriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir daha izledim ama zor olduhıza alışmışız

      Sil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...