İNSAN NE İLE YAŞAR/ MİM


Kahve telvesi beni bu soru ile mimlemiş. Bu ilk mimlenişim. İnsan ne ile yaşar deyince aklıma hep yukarıda paylaştığım Barış Özcan tarafından bir kısmı seslendirilmiş hikaye kitabı gelir. Tolstoy'un kitapta verdiği ve kalbime değen cevap ise insan ancak inançla, aşkla yaşar. 

Dünyada her şey gelip geçiyor. Değişim hayatın en değişmez kuralı der dururuz. Mevsimlerden yaşımıza, bakışımızdan tutkularımıza, hayallerimizden heveslerimize her gün her şey değişir. Hatta hayatımız adeta her gün sayfanın değiştiği, ilerlediği bir defter misali elimizdeki tek sermayemizdir. Sayfa sayısını bilmediğimiz her an elimizden alınabilecek bu varlığı güzelleştirmek, süslemek de bizim elimizdedir. 

İnsan bitmez tükenmez bir sevmek ve bağlanmak duygusu ile doludur. Bu sevmeler çok çeşitli olabilir. Herkes kendince o boşluğu doldurmanın peşindedir. Birini, bir şeyi sevmenin izini sürerken o aşk boşluğunu mutlaka bir şeyle dolduracaktır. 

Şanslı ise bir gün gerçek bir aşka düşecek ve nasıl derin bir duygu olduğunu, zihnini, bedenini nasıl sardığını, bu güne kadar sevdim sandıklarını nasıl da sıradan bir duygu ile hayatına aldığını anlayacaktır. İşte o noktada yani aşkın nasıl olması gerektiğini hissettiğinde ona bu duyguları vereni de nasıl seveceğini öğrenecektir. O zaman bu hediyenin, aşkın, acı değil ona uğramış en güzel konuk olduğunu anlayacak ve kalbini gerçek sevgiye açacaktır. 

Bazen ona bu duyguları yaşatanın bile karşısındakinin içinde yaptığı devrimden haberi olmayacak, o bir yerlerde kendi hayatını yaşarken diğeri sevdanın çetin yollarında yürüyecektir. 

Aşk tek kişilik midir, iki kişilik midir, hangisi daha zevklidir bilmiyorum ama önemli olanın insana yaşattığı ruh hali olduğunu, genelde aynı zamanda aynı dozda karşılıklı kesişme kümesinin nadiren gerçekleştiğini, o kesişim kümesinin çok kısa bir zaman dilimi olduğunu biliyorum. 

Bu nedenle insan sevgi ile yaşar, bir canlıyı severek insan olur, bir kişiyi severek insanlıkta aşk merdivenine tırmanır diyorum. Sonsuzluğa dayadığı merdivenin basamaklarında da hep aşk vardır. Aşk ile yaptığı her şeyde iyi bir sona ulaşır. İnsan aşkla yaşar ve aşık olduğunu nasıl severse ona bu hayatı hediye edeni de öyle seveceği bir yolculukla yaşamına devam ederse huzurlu olur. 

Huzur, bu gün sürekli pompalanan ve olmak zorundaymışız gibi lanse edilen mutluluk değildir. Çok daha derin bir duygudur. Yokluğa yerinmeden, varlığa sevinmeden, vicdan denen terazi ile her şeyi tartıp günün sonunda yastığına başını gönül rahatlığıyla koymaktır. 

Umarım bir gün hepimiz hayat dağının zirvesinde gerçek aşkın baş döndürücü lezzetiyle içimizdeki bütün boşluklar, açlıklar, eksiklikler dolmuş iken o huzuru yakalarız.    

Geceye Pink Martini'den bir aşk şarkısı bırakalım, mimi de her kim yapmak isterse buyursun diyelim...


Şarkının Türkçe Çevirisi şöyle...
https://lyricstranslate.com/tr/amado-mio-sevdice%C4%9Fim.html

Sevdiceğim

Sevdiceğim
Beni sonsuza dek sev
Ve sonsuzluğun bu gece başlamasına izin ver
 
Sevdiceğim
Biz birlikteyken
Bir hayal dünyasındayım
Tatlı bir sevincin olduğu
 
Çoğu kez fısıldadım
Sevdiceğim
Bu sadece bir cümleydi
Oyunlarda duyduğum
Ben sadece bu kısmı canlandırırdım
 
Fakat şimdi fısıldarken
Sevdiceğim
Umursamadığımı söyleme
Duygularım burada
Çünkü artık bu benim kalbimden geliyor
 
Seni hep istiyorum
Seni seviyorum sevgilim
Sana sarılmak istiyorum
Ve sıkıca sarmak
 
Sevdiceğim
Beni sonsuza dek sev
Ve sonsuzluğun bu gece başlamasına izin ver
 
Çoğu kez fısıldadım
Sevdiceğim
Bu sadece bir cümleydi
Oyunlarda duyduğum
Ben sadece bu kısmı canlandırırdım
 
Fakat şimdi fısıldarken
Sevdiceğim
Umursamadığımı söyleme
Duygularım burada
Çünkü artık bu benim kalbimden geliyor
 
Seni hep istiyorum
Seni seviyorum sevgilim
Sana sarılmak istiyorum
Ve sıkıca sarmak
 
Sevdiceğim
Beni sonsuza dek sev
Ve sonsuzluğun bu gece başlamasına izin ver
Ve sonsuzluğun bu gece başlamasına izin ver
Ve sonsuzluğun bu gece başlamasına izin ver

11 yorum:

  1. Şarkı o kadar güzeldi ki, ruhumu aldı başka yerlere götürdü sanki..
    Sanırım aşkı şiir gibi anlatan yazının sayesinde oldu biraz da... İnsan yüreğine birini aldı mı, O'nu en iyi şekilde misafir etmesini bilecek. Rahat ettirecek,kuş gibi hafifletecek ki ayakları yerden kesilsin, kapıyı bulup çıkıp gidemesin. Misafir de misafirliğini bilecek tabi ki. Yormayacak yüreğin sahibini, kısmetiyle gelecek.Kısmeti huzur olacak, güven olacak. İşte o zaman kesişim nokta olmaktan çıkar,hayatı içine alıverir.
    Yazılarını,düşünce tarzını ve aktarımını seviyorum sevgili hayat.Sen hep yaz olur mu ..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili kahve telvesi hanımefendiciğim,
      öncelikle teşekkür ederim bu güzel yorum için.
      ben de senin benim bir sayfada söylemek istediklerimi bir kaç cümlede özetlemeni seviyorum.Bir sapyoseksüel olarak en hayran olduğum şeye fazlasıyla sahipsin şapka çıkartıyorum

      Sil
    2. ha bu arada şarkı yorum müzik şarkıcı besteci hepsi şahane

      Sil
  2. yani ne ile yaşar ki şimdiii :) huzur, en güzel şey bu dünyada. pink martini bayılırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne ile yaşadığını tam olarak bilmiyorum huzura götürecek şeylerle demek mantıklı belki pink martini de storm large da çok hoş

      Sil
  3. son yazdığım libido adlı dergide derin bir ahlat ağacı incelemesi vaaar belki ilgini çekeeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette değil galiba ya da daha geç mi yayınlanıyor internette ilginç bir dergiymiş haber verdiğin için sağol bakayım bir

      Sil
  4. Sevgisiz olmuyor gerçekten de... :)
    Ben de beklerim bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir mim olmuş. İnsan kesinlikle sevgi ile yaşar. Sevmekle başlar güzele dair ne varsa. Sevmek mutlandırır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevelim sevilelim dünya kimseye kalmıyor mutlu umutlu olalım

      Sil

Bırak Dağınık Kalsın sitesinde Çam Ağacının Gölgesinde vardı

  *Çam Ağanının Gölgesinde, Handan Kılıç’ın 2022 yılında çıkan romanı. Yazarın bu ilk roman fakat daha önce yayınlamış öyküleri var. Bir ilk...