Lokma lokma her yanını mıydı o şarkı?

 

“Hardaldan iğreniyorum” diyor bizim arkadaş. İğrenmek demeyeyim de ben de çok yemem. Yeşil hali otunu yani çok yapar annem, limonlu zeytinyağlı salata, acı gelir bana. Oğlum da sos olarak sever onu hiç tatmadım kokusundan hoşlanmadım o da midesi iyiken yer. Bu ara hepimizin midesi berbat. Hadi onun sınav stresi var koşuşturuyor işi çok. Sana ne oluyor neyin var diyor bana. Neyim olduğunu bir ben biliyorum sonuç ne olacak bilmediğimden demeyeyim şimdilik. Cibes yapmıştım bitiremedim. İlk gün haşladığımda yarısını yengeme indirmişim iyi ki. Apartmanda aileden birilerinin olması çok güzel. O da bana tavuklu pilav getirmiş, ah halam da yaşasaydı hiç yalnızlık çekmezdim. Ay kız hadi gezmeye gidelim derdi her gün. Dünden hazırdı dolaşmalara. 

Bugün halamın birinci ölüm yıl dönümü. Öyle hayat dolu kadın gitti. 


İlk kaybettiğim yakınım çok sevgili dedemin de 30. ölüm yıl dönümü. İki tarafta da lokmalar döktürüldü hayır yapıldı ruhlarına değsin. Allah gani gani rahmet eylesin.

Güzeldi lokmalar. İzmir’de sık sık döktürülür cumaları her köşede vardır 500 kişilik lokma yarım saat olmadan bitti. 

Ankara’da İkea'nın olduğu AVM de açılmıştı ilk ege lokmacısı çok yıllar önce, oranın adı neydi unuttum ama lokmacıyı hatırlıyorum parayla lokma mı alacağız demiştik İzmir dışına çıkan her İzmirli gibi. Ama sonra özledik diye almıştık, glikoz şuruplu minik minik yapılmış, hala hatırlıyorum tadı kötüydü. Lokma dediğin iri iri olur, ortası deliktir, tatlıdır, şekerle yapılır. Şeker çok pahalandı diye hileye başladılar yine. Dün iyi bir yerden tahin helvası aldım. Tazecik görünüyordu ağzıma attım içinde susam ya da tahin yoktu resmen fındık ezmesi gibiydi baskın bir yer fıstığı tadı ilk lokmada ağzıma geldi. Sütle çırpıp fırında helva yapsam yenir mi ki! 

Bu ara her şeyden midem bulanıyor ama her şeyden, yağlıdan, tatlıdan, tuzludan, kötülerden, ekonomiden, hasılı kelam kötü giden, kötülüğe giden her şeyden...

Lokma deyince Hokka geldi aklıma gece gece:)) 

Lokma zehirlenmesi mi, bilemedim ama sözü, şiiri, şarkıyı Nazan Öncel'e, büyük ustaya bırakalım geceye akalım:

Ne yürüdük sokaklarda Yan yana Ne dolaştık avare Aynı yerde uyumadık Uyanmadık Hiç bir gün Hiç bir kere Olmadı olamadı Hayat güzelmiş miş Çiçek açarmış mış Dünya dönermiş miş Kuşlar uçarmış mış Falan filan Ne güneşe uzandık Yan yana Ne yağmurda ıslandık Bir vapura atlayıp Bir sabah Hiç gittik mi bir yere Olmadı olamadı Hayat güzelmiş miş Güneş doğarmış mış Gemiler geçermiş miş Yağmur yağarmış mış Utanmadan Söz - Beste: Nazan Öncel

Handan Kılıç 

4 Aralık 2021 01:18

İzmir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kuş Uçuşu Üzerine Bir Değerlendirme (Netflix)

 " Bu bir av ve avcı hikayesidir. Ormanda gizlenen bir aslan ve yüksekten uçan avcı bir kuşun hikayesi…." Bu cümleyle başlayan diz...